F1 2019 zapowiada się być najlepszą grą pod tym tytułem od Codemasters. Z tygodnia na tydzień będąc coraz bliżej premiery otrzymujemy nowe informacje na temat tej edycji. W tym wpisie zebraliśmy kilka kolejnych, jakie udało się zdobyć.

Powtórki

Tak zwane “highlightsy” mają być tworzone po wyścigach. Będą umieszczane tam automatycznie wybrane ekscytujące momenty z rozgrywek. Na razie nie wiadomo czy dotyczyć będą one tylko trybów offline (np. kariera, szybki wyścig), czy również gier wieloosobowych. Twórcy zaznaczają, że będzie można tworzyć efekty typu slow-motion. Co najważniejsze pliki gracze będą mogli eksportować. Dokładnie jak będzie działała ta funkcja dowiemy się jednak innym razem.

Zmiany w menu

Studio Codemasters postanowiło całkowicie zmienić menu w F1 2019. Od teraz główny ekran wyboru trybów będzie prezentowany za pomocą tzw. kafelków. Podobne rozwiązanie znajduje się w grze Project Cars 2. Dodatkowo czcionka w menu, jak i w reszcie gry będzie bardziej upodobniona do tego, co widzimy aktualnie podczas transmisji Formuły 1.

Własne malowania za punkty

Swój własny bolid będziemy mogli dowolnie pomalować i ścigać się nim w sesjach online. Oprócz pojazdu, kierowcy będą mieli możliwość edycji takich rzeczy jak strój, rękawice, a także własny symbol przypisany do gracza. Kolorowanie kasków ma zostać jeszcze bardziej rozbudowane. Nowe wzory będziemy kupować poprzez specjalną walutę zdobywaną podczas zawodów multiplayer.

Grafika

Otoczka graficzna ma zostać lekko podrasowana o nowe efekty. Część z nich możemy zobaczyć już w grze Dirt Rally 2.0. Jest to widoczne nie tylko na screenshotach, które otrzymaliśmy wcześniej, ale również w wymaganiach do gry w serwisie Steam.

HUD podczas jazdy

Podczas treningów i kwalifikacji Formuły 1 na ekranach widnieją paski, które opisują sektory, które przemierza kierowca. Opisane są kolorami: fioletowym, zielonym lub pomarańczowym w zależności od czasu okrążenia. Takie samo rozwiązanie ma przyjść w F1 2019 w prawym górnym rogu hudu podczas jazdy.

Superlicencja

Twórcy przebudowali system rang. Zapowiedzieli także “gablotę” z trofeami, a także miejsce, w którym pokazywane będą statystyki kierowcy. Będziemy mogli je łatwiej porównywać z innymi graczami. Niestety nie jesteśmy pewni, czy chodzi tu o multiplayer, czy o tryb kariery, gdzie gracze jadący w Formule 2, będą awansować do F1 według pewnego schematu.

Premiera gry już 28 czerwca 2019 roku. Gracze, którzy wykupili wersję “legendarną”, będą mieli możliwość jazdy już trzy dni wcześniej. Informacje zamieszczone w tym artykule głównie pochodzą z konferencji Lee Mather’a, który jest game directorem F1 2019, a także poprzednich edycji. Niektóre wiadomości mogą nie zgadzać się z finalnym tytułem.